2016. május 16., hétfő

Őszinte szavak egy Városi Gorillától

1. Miért urbexelsz, mi vele a célod?
Engem személy szerint ezeknek a helyszíneknek a borzongató, kísérteties hangulata vonz, az ismeretlen felfedezésének élménye, valamint ennek a hangulatnak, az épületek és környezet jellegzetességeinek megörökítése fényképeken keresztül. Talán sok urbexessel ellentétben a bejutással kapcsolatos kihívások, adrenalinpumpáló helyzetek nem vonzanak, a nyugodt, biztonságosabb bejutásokat szeretem, amikor van idő nyugodtan körbenézni, fényképezgetni.

2. Hogyan kezdted?
Először egyedül voltam egy helyen, rájöttem, hogy ez nem praktikus. Majd facebookon keresztül találkoztam az akkor még nem létező Városi Gorillák későbbi alapító tagjával és ő gyakran  szólt nekem ha volt valami jó hely.

3. Mit tudsz a közösségről?
Azt hogy nagy a titkolózás, irigykedés, rivalizálás.

4. Hol találkoztál azokkal, akikkel urbexezni szoktatok?
Facebook, illetve urbexelések alkalmával.

5. Hol vannak a „gyülekezési pontok”? (Egy kocsma, ahová általában az urbexes arcok járnak, vagy egy bolt, etc.)
Én személy szerint nem vagyok kocsmázós, bulizós - inkább csak már konkrétan az urbex-helyszíneken szoktam találkozni a többiekkel.

6. Mi számít presztízshelyszínnek Magyarországon?
Talán a minél kevésbé látogatható, nevezetesebb helyek (pl.: OPNI, metróalagutak), vagy olyasmi amit elsőként fedez fel, mutat be az urbexes vagy urbexes-csapat. Annyira presztízs megközelítésről nem szoktam hallani (személy szerint nem is foglalkoztat ilyesmi).

7. Kit tartasz a legjobbnak a szubkultúrán belül?Melyik nemzetközi színteret tartod izgalmasnak?
Nem nagyon gondolkodtam ilyesmin, de talán elsősorban fotózási szempontból megítélve látok "legjobbnak" néhány külföldi urbexest akik nagyon látványos helyekre jutnak el és mutatják be a képeiket különféle fotómegosztó oldalakon. Nyílván azt is jónak kell tekintetni aki nem fotóz csak urbexel és kockázatott vállal stb. Én a mindenféle veszélyes akcióhősködést (nagyon magas szerkezeteken való pózolás,csüngés stb.) személy szerint értelmetlen hülyeségnek tartom, főleg, hogy szerintem az ilyen videók ártanak az urbexesek "életterének" mert a balesetveszély kockázata miatt talán ha az ingatlan tulajdonos ilyen videókat meglát fokozottabb lesz az őrzés, szankció. Színtérnek szerintem az oblivionstate.com közössége igen kiterjedt a témában.

8. Mit gondolsz az urbex szubkultúra ábrázolásáról a médiában?
Nem tudom mennyire foglalkozik ezzel a média, van persze néhány cikk időnként. Szerintem minél nagyobb visszhangot kapna annál hamarabb vesztené el a dolog a különlegességét, varázsát, engem nem érdekel a média igazából. A lényeg talán az lenne, hogy azt mindenképpen hangsúlyozzák ki, hogy az urbex nem vandalizmus, nem lopás stb., talán ezt lehetne az urbex-presztízsben előtérbe helyezni és kiközösíteni azokat akik ártó szándékkal urbexelnének. (én a grafitizést is utálom)

9. Milyen urbexesnek tartod magad? Mit jelent számodra urbexesnek lenni?
Én a "gyengébb" urbexes kategória vagyok, mert én nem mászok mindenen át, tetőkre sem megyek, ugrálok át stb., kutyák őrük elől sem szívesen futok inkább kommunikációval próbálkozom ha gáz van. Volt részem már "menekülésben" de csak ritkán. Szeretem az urbexet hobbiként meg a fotózás miatt.

10. Milyen kellékek kellenek az urbexhez, hol szerzed be őket?
Én csak a koszolható ruházattal, meg fotófelszereléssel foglalkoztam. Nekem álkulcs-készletem, horgonyos kötelem stb. nincsen. Van egy feszítővasam amit néha beadok a csapatmunkába :).

11. Hogyan dokumentálod a bejárásokat (fotó, cikk, blog, etc) és miért?
Fótózással - nem profi módon sajnos. Blog vagy honlap sem lenne rossz ötlet.

12. Mi a véleményed a facebookos eseményekről, csoportokról?
Szerintem az a baj, hogy nem szűrhető ki, ki milyen habitussal szándékkal jönne ilyen helyekre ha nyilvános az esemény. A "kiscsoportos foglalkozás" jobb, már csak a feltűnés elkerülése végett is.

13. Melyik az a hely Budapesten, amit szerinted mindenkinek látnia kellene?
Nem tudom, mindenkinek más az érdeklődése. Engem például nem vonzanak a hadi létesítmények, de nagy álmom lenne a metróalagutakat bejárni (kicsi részén volt szerencsém járni). Régi gyárakat, kórházakat, Kelenföldi erőművet is szeretem. Vannak helyek amit végül is bárki láthat ha akar.

14. Melyik blogot követed, kik a kedvenceid?
Inkább csak különféle (többnyire nemzetközi) facebookos urbex-csoportokat követek. Szellemvárosokat például én már unalmasnak érzem a lakatanya, parasztház témával - illetve, hogy mindig ugyanazt ismételgetik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése